redpost@redpost.sk | 02 / 3810 4736

Blog

Neadresné doručovanie a jeho možnosti v súčasnosti

06.02.2020

A. Belas

Na prvé zamyslenie by sa mohlo zdať, že neadresné doručovanie postihne podobný osud ako reklama v printových médiách a že ho časom úplne vytlačia nástroje digitálneho marketingu. Nie je však tomu tak a skúsenosti veľkých klientov hovoria, že k určitej cieľovej skupine sa nedá dostať iných spôsobom ako práve „doručením“ posolstva priamo do jeho schránky.

Leták (ako túto formu reklamy pracovne nazývame) sa stal neoddeliteľnou súčasťou plánovania kampaní pre všetky obchodné reťazce a aj napriek optimalizácii nákladov ostáva pravidelnou formou komunikácie cenových a produktových akcií na spotrebiteľa.

Pravidelnosť navyše vyvolala v istej cieľovej skupine aj určitú vlnu očakávania, na ktorej sa vezú aj spoločnosti ponúkajúce podobný alebo doplnkový tovar. Vznikajú tak masívne distribúcie pred sviatkami, počas špeciálnych nákupných dní („Black Friday“) alebo v obdobiach výpredajov na konci každého ročného obdobia.

Zaujímavým fenoménom v súčasnosti začína byť aj nepredvídateľnosť v nákupnom správaní spotrebiteľov, na ktorú reťazce reagujú zmenami vo veľkosti letáku (počte strán), kvalite papiera, farebnosti alebo množstve položiek, ktoré propagujú.

Red Post je vždy ústretový pri akýkoľvek zmenách v distribučných plánoch, pretože práve skúšanie nových možností a následne vyhodnocovanie efektivity je to, čo oddeľuje úspešných od tých ostatných.

Red Post v číslach

31.01.2020

B. Lipan

Spoločnosť Red Post v októbri tohto roka oslávi siedme výročie svojho pôsobenia. Máme za sebou hektické obdobie plné zmien, ktoré sa udiali na našom trhu a priamo vplývali na fungovanie našej spoločnosti. Z tých najdôležitejších to boli:

  • zmeny v zákonoch, ktoré vplývajú na ekonomickú situáciu na Slovensku,
  • zmeny hráčov na trhu neadresnej distribúcie,
  • príchody a odchody nových reťazcov - zmeny ich majiteľov,
  • správanie sa spotrebiteľov,
  • komparatívne marketingové nástroje konkurujúce tradičným off-line nástrojom;

Keď sa obzriem späť, spomeniem si na našich prvých zákazníkov: BILLA, ASKO Nábytok, Merkury Market, Datart, 101 drogérie. Získali sme ich relatívne rýchlo najmä získaním ich dôvery a priamym prístupom a kvalitou, ktorú sme mali záujem neustále zlepšovať.

V súčasnosti distribuujeme ročne do slovenských domácností viac ako 300 mil. kusov letákov. Každý týždeň skladníci preberajú a expedujú od 300 do 700 paliet letákov, čo predstavuje 150 – 400 ton papiera. Vyžaduje si to precíznu logistiku s presným plánovaním a dodržiavaním harmonogramu návozu materiálov od klientov. Distribúcia letákov do schránok domácností je našim výlučným pracovným zameraním, sme v tom špecialisti a lídri na trhu v novinkách a vylepšeniach, ktoré prinášame našim zákazníkom.

Ako prvá spoločnosť na Slovensku sme začali na kontrolu doručovateľov využívať GPS prístroje, čo naši zákazníci ocenili výrazne pozitívne. Podarilo sa nám tak rozbehnúť spoluprácu napríklad so spoločnosťou TERNO, pre ktorú už viac ako 2 roky zabezpečujeme kvalitnú distribúciu.

Spoločnosti ASKO Nábytok, Merkury Market aj 101 drogérie si okrem nás vyskúšali aj našu konkurenciu, všetky 3 spoločnosti sa pre kvalitatívne rozdiely rozhodli vrátiť do Red Postu najneskôr po 2 distribúciách. Sme na to hrdí a ďakujeme za dôveru.

Boli však aj klienti, pre ktorých bola cena distribúcie dôležitejšia ako kvalita a rozhodli sa dlhodobo prejsť ku konkurencii. Rešpektujeme toto rozhodnutie a sme radi, že sme sa aj v náročnejších časoch rozhodli ísť svojou cestou – cestou kvality a pridanej hodnoty.

V súčasnosti distribuujeme pre ďalšie známe slovenské aj medzinárodné reťazce – NAY elektrodom, KIK diskont textil, OBI, Takko Fashion, Hornbach, Andrea Shop, Auto Kelly, Deichmann, Pepco a mnoho ďalších

Predstavujeme tím RED POST – Miroslava Naništová

11.10.2016 Mirka

Mirka pracuje v spoločnosti Red Post od februára 2016. Zapracovala sa neuveriteľne rýchlo a aktuálne je viac ako plnohodnotným členom tímu. No úprimne, nevieme čo by sme si bez nej počali. :)

čítaj ďalej

V roku 2016 sa zameriavame hlavne na kvalitu

14.06.2016 GPS

Našim hlavným cieľom pre rok 2016 bolo zvýšiť kvalitu doručovania. Už v roku 2014 sme začali projekt jedinečného kontrolného systému formou GPS. Tento projekt sa ukázal ako najúčinnejšia forma zvyšovania kvality doručovania. Hlavnou výhodou bolo získanie prehľadu kde a kedy doručovateľ vykonal distribúciu, pričom v prípade potreby bolo možné hneď vykonať dodatočnú kontrolu aj v teréne v lokalitách, z ktorých sme mali informáciu o už vykonaní distribúcie. Získali sme tak výrazne lepšie a presnejšie výsledky, ako keď sa kontrola vykonávala s odstupom času.

Tento rok sme sa zamerali na rozšírenie tohto kontrolného systému do ďalších miest, pričom v súčasnosti pokrývame už 350 regiónov kontrolným systémom GSP.

1 2 3 4 5 6 7 »